Ana Menu'ye gitmek için tıklayınız.Yan Menu'ye gitmek için tıklayınız.Sayfa içeriğine gitmek için tıklayınız.

Türkiye’de havacılık sektörünü değiştiren ve uçmanın herkesin hakkı olduğuna inanan Pegasus Hava Yolları, 1990 yılında Aer Lingus, Silkar Yatırım ve Net Holding'in ortak girişimiyle İstanbul'da kuruldu. Mayıs 1990'da ilk uçuşunu gerçekleştiren Pegasus, 2005 yılında ESAS Holding tarafından satın alınmış, aynı yıl Kasım ayında düşük maliyetli havayolu taşıyıcısı olarak tarifeli iç hat seferlerine başlayarak Türkiye’de faaliyet gösteren 4. tarifeli havayolu olmuştur.

Mehmet T Nane'nin yönetim kurulu başkanlığını üstlendiği şirkette, Güliz Öztürk Genel Müdür olarak görev yapmaktadır.

Hayata geçirdiği ve Türkiye'de liderliğini sürdürdüğü "low cost modeli" uygulamalarla hava yolu ile yolculuğun herkesin hakkı olduğuna inanan Pegasus, bu vizyonundan hareketle, misafirlerine uygun fiyatlı hava yolu ulaşımını genç filosu ve yüksek zamanında kalkış oranları ile sunmaktadır.

Dünden Bugüne Pegasus

Pegasus, tarifeli uçmaya başladığında yurt içinde 6 noktayla başladığı uçuş ağını bugün 38 yurt içi 118 yurt dışı olmak üzere 54 ülkede 156 noktaya çıkardı.

Pegasus, misafirlerine keyifli bir seyahat deneyimi yaşatmak için sürekli yeni hizmetler ve ürünler sunmaya devam etmekte. Geçtiğimiz birkaç yıl içinde, düşük maliyetli taşıyıcı modelini destekleyen yan gelirleri getiren hizmetleri uygulamaya sokmuştur.

Sektördeki büyümesine paralel olarak ailesini de genişleten Pegasus 2025 yılı Eylül sonu itibariyle 9.223 kişilik kocaman bir aileye ulaştı.

Uçuş emniyeti ve teknoloji konularında gerçekleştirdiği yatırımlarla misafirlerine ekonomik, güvenli ve tam zamanında seyahat imkanı sunan Pegasus, Türkiye’nin en yeni uçuş eğitim merkezini kurdu.

26 Nisan 2013 tarihinde gerçekleştirdiği halka arz sonrası Borsa İstanbul’da “PGSUS” kodu ile işlem görmeye başlayan Pegasus Hava Yolları; Türkiye’de borsaya kote olan ilk özel havayoludur.

Kilometre Taşları


Ocak ayında, ESAS Holding satın aldı. Tarifeli uçular için Istanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nı ana üs olarak seçtik ve Kasım ayında 6 destinasyon ile tarifeli iç hat uçuşlarımıza başladık. 14 uçalık filomuz vardı.


Stuttgart seferi ile İstanbul'dan dış hat tarifeli uçuşlara başladık.
Pegasus Cafe hizmetimiz başladı.
İlk uçak siparişimizi verdik.
Yeni Boeing 737-800 uçaklar teslim alarak, siparişini verdiğimiz 40 uçaktan 14'ünü filomuza kattık.
İlk Orta Doğu uçuşumuzu gerçekleştirdik. 

12 miyar USD değerinde toplam 100 adet Airbus A320neo ve A321neo tipi yeni nesil uçak için sipariş anlaşmamızı imzaladık. Bu anlaşma, o dönemde Türkiye'nin tek seferde verilmiş en büyük uçak siparişi olarak kayıtlara geçti.

Gerçekleştirdiğimiz halka arz ile paylarımızın yüzde 34,5’i “PGSUS” kodu ile Borsa İstanbul’da işlem görmeye başladı.

İlk CDP iklim değişikliiği raporumuzu yayınladık.

Airbus siparişimiz kapsamındaki ilk A320neo uçağımızı teslim aldık. Bu teslimle birlikte Pegasus CFM International'ın yeni nesil yüksek enerji verimliliğine sahip Leap-1A motorunu A320neo'larda kullanmaya başlayan ilk havayolu olarak kayda geçti.

UN WEP platformuna katıldık. 

"Türkiye'nin Dijital Hava Yolu" söylemi ile dijital dönüşüm yolculuğumuzu başlattık.

Airbus siparişimiz kapsamındaki ilk A321neo uçağımızı teslim aldık.

IATA üyesi hava yollarının sektördeki üst düzey veya kadınların temsilinin az olduğu rollerde kadınların temsilini 2025 yılına kadar %25 veya en az %25'e kadar artırması için oluşturulan gönüllü bir girişim olan “25by2025”i imzaladık.

Yüksek verimlilk odaklı operasyonel stratejimizin sonucu olarak dünya genelinde en düşük birim maliyete (yakıt hariç CASK bazında) sahip hava yolu olduk*.

(* benzer hava yolu şirketlerinin halka açıklanmış verileri üzerinden yapılan karşılaştırma)

CDP İklim Değişikliği Raporlamasında ilk kez liderlik düzeyi puanını (A-) elde ettik.

"2050'ye kadar net sıfır karbon emisyonu" taahhüdünde bulunduk ve bu taahhütte bulunan dünyadaki öncü hava yolu şirketleri arasında yer aldık. Taahhüdümüzü pekiştirmek amacıyla 2030 yılı ara dönem hedefi belirledik (birim yolcu kilometre başına (RPK) düşen uçuş kaynaklı karbon emisyonumuzu 2030'a kadar 2019 yılına kıyasla %20 azaltmak).

375 milyon tutarında ilk Eurobond ihracımızı gerçekleştirdik.

 

Filomuzdaki 100. uçağımızı teslim aldık.

"CAPA 2023 EMEA Yılın Çevresel Sürdürülebilirlik Hava Yolu Şirketi" ödülünü aldık.

200 adetlik Boeing siparişimizi imzaladık (100 kesin + 100 opsiyonel).

500 milyon dolarlık Eurobond ihracı gerçekleştirdik.